sâmbătă, 20 martie 2010

Morala (so te dikleua)



Morala de obicei seamana uneori cu critica ratiunii.
Memoria unor oameni se reduce doar la unele invataturi practice si se transforma uneori in minciunà,atunci cind natura discutiei purtata cu interlocutorul se poate transforma in pseuomiciuna ,din pseudominciunà se poate transforma din nou in moralà.
Cind omul incepe sa exagereze,morala interlocutorului creste si se dicleste (se vede) mult mai bine.Fereasca sfintul sa te abati de la normele vietii de zi cu zi.
Fereasca sfintul Gral ,sa bei un pahar in plus si sa dilesti(lovesti) partenerul in momentul moralei,pentru ca mintea lui ingusta nu observa si nu simte morala.
Eu sunt convins ca poti sa lovesti atunci cind mintea partenerului nu a inteles morala pseudomicinoasà.De pilda poti sa faci morala partenerului ,ca exista prea multa bautura in casa, si nu exista nimic de mincare!
Dar poti?
Poti sa primesti pe cineva intr-un an nou in casa ,care n-a mincat nimic de trei zile si sa-i oferi un pahar de palinca?
Lumii ai place ordinea buzunarului,prietenilor le place cind le faci cadouri si ai imprumuti cu bani ,si atunci cind tu personal ai nevoie de un ajutor, nimeni nu ti-l oferà!
Và spun eu adevarul gol,golutz ! Lumii ai place ordinea si micimea impusa dinainte,pentru ca mintea lumii nu atinge niciodata adevarul gindirii tale.
Stii de ce?
Pentru ca in mintea ta exista adevarul intregii lumi! dar niciodata nu vrei sa-l cunosti in intregime.
Ajungi la un moment dat cind esti obosit si nu mai vrei sa cunosti adevarul despre tine.
Dar despre altul?
Daca ti-e lene,trebuie doar sa te asezi confortabil in casa parintilor,acolo totul este gratuit.
Chiar daca mintea se misca incet,e lenesà,e absurdà,nu trebuie decit sa imprumuti mintea si gindirea partenerului.
Foarte adevarat ca lumea a mers tot inainte datorita binelui. Si dacà e ràzboi?
Ràzboiul aduce in permaneta foamete si saracie,dar aduce si beneficii considerabile celor care vind armamentul.
Và dati seama?
Domnilor! va dati sema ce inseamna sa duci o tara intrega in stare de faliment si sa faci razboi cu saracia?
Sa prostesti in primul rind familia care te iubeste si te sustine,si apoi sa prostesti toata suflarea din jurul tau,adica pe toti care sufla si inspirà ,ca sa respire.
Legea insa este alta !omul care respira insemna ca tràieste! traiasca viata ,daca are pentru ce trai !
Omul modern are doua personalitati,o minte mediocra care accepta orice prostie atunci cind vrea sa fie condus de prosti ,si o minte pseudomincinoasa atunci cind crede ca totul este perfect.
Chiar credeti ca exista perfectiune?
Cind te trezesti dimineata si te uiti in oglinda la baie,ce vezi?
Ai sa vezi un om :calm, linistit,fericit pentru incà o noapte de dragoste,fericit ca mintea este intreaga, cà este tot acolo,pseudomincinoasa si amabilà, mintea nu te lasa sa calci gresit ,nu te lasa sa suferi ca de fapt incepind cu secunda cind te privesti in oglinda ,vine o alta zi.
Si ce daca vine o alta zi?
Pai daca vine o alta zi, fi sigur ca esti cu o zi mai batrin!
Te speli pe dinti si-ti spui :astazi nu vreau sa fac nici'un pacat! vreau sa am o zi de om normal,vreau dragoste,dragoste dragoste...asta vreau.Si ce daca vecinul de la etajul trei se uita la Mirela? Mirela este nevasta mea credincioasa,chiar daca uneori calca ea pe" bec",uite n-a! tot nevasta mea ramàne! se spalà si gata...
Si Dumnezeu tot n-o pedepseste ,ca stie el Dumnezeu , cà ea e totul pentru mine si in plus, avem doi copii! si stie Dumnezeu ca o familie fara femeie in casa e ca morala fara gust...ca eu sincer sa fiu nu sunt prea moralist,dar Mirela mea, este femeia mea si gata!
Atunci cind vad ceva urit ,ceva ce-mi face greata, ma fac ca sunt orb! Ce orbii n-au dreptul la viata? Orbirea nu este o pedeapsa a vreunui pàcat,e chiar destinul in persoana si brusc chiar asa pe intuneric firul vietii se inoada si o sa vezi atunci cu ochii mintii, ca totul este limpede,limpede,limpede.
Limpede ca si apa de la izvor,cà eu ,nu am chef sa beau apa de la vàrsare...asta sa fie clar! Cà am baut eu o data apà de la varsare,pe timpul lui tov Ceausescu Nicolae,si-am facut piatra la fiere,de m-au operat doctorii de doua ori ,ca prima data,la prima operatie, au uitat o penseta in mine.
Da,da,da sigur ca sunt frumos...oglinda mea din baie ,nu minte ,sa mor eu!
Mà uit din nou in oglinda si-mi zic,imi zic,imi zic: ce-ar fi daca in clipa asta mi-as lua viata cu lama de barbierit?
Sunt hotarit , i-au lama in mina si inainte sa desfac vena de pe bratul sting,ma uit putin mai atent la lamà, o lamà de otel englezeasca si abia atunci mi-am facut eu adevarata morala!Gindul de a-mi lua viata singur mà paralizeaza. Cele doua personaje incep sa-si puna semne de intrebare.
Cineva bate la usa de la baie. Cine e ?Am strigat plin de recunostinta,exact in clipa cind aveam de gind sà dau drumul la venà.
Eu Mirela!
Deschide ,deschide c-a venit vecinul de la trei sa ceara la tine masina de macinat cafea!
Din acest moment ,vecinul de la trei a fost salvatorul meu.
M-am sters repede cu prosopul ultimile picaturi de apa de pe fatà si-am iesit repede cu un zimbet amar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu