sâmbătă, 20 martie 2010

pierduti in Mediterana


Mai bine ramin aici in apa asta rece,decit sa vin la tine! inchise ochii din nou, si se vazu cum barca il purta catre mal si cum un urs urias il tragea prin apa catre el,ursul era alb ca zapada si cum ursului i se facu milà de el il lasa sa pluteasca fara sa-l atingà.
Du-te mai tigane mai departe,du-te, mormai ursul foarte amabil...tu stii? nici eu nu n-am unde sa ma duc! asa ca daca te mànic devin mai greu cu 100 de kg.
Dar ursu se-ntoarse si-l apuca pe tigan in labele lui puternice si-l intreba: -Bà tigane! daca raspunzi corect la o intrebare ,nu te màninc!.
Care intrebare minca-ti-as ?
Care este logica realitatii in care te aflii in acest moment?
Tiganu speriat ,se gindi doar un minut, si-apoi raspunse rizind.
Corect este ca logica ta, este un inceput al unui joc al mintii tale de urs naufragiat , si ai nevoie de mine ca sa stabilesti logica realitatii.
Ursul il lasà liber,zimbi amabil si continua sà inoate in diectie opusà.Da,da,da, se auzeau ultimile mormaituri,daca nu te manic eu, te maninca pestii.
Mai bine sa mà mànince pestii,decit sa fiu sfisiat de viu! ,striga Gica càtre urs.
Cum?
Cum indraznesti sa-mi pui intrebari?
Tu esti doar constiinta mea,si tu nu faci ^parte din trupul meu!
Da,asa este! raspunse constiinta,dar daca nu eram eu ,acum nu mai erai in viata!.
Constiinta veni din nou si batu pe fundu barcii si iar incepu sa puna intrebari.
-Da cu aurul ce faci?
N-am aur!
Cum n-ai aur! c'ai ascuns in cimitir o galeata,in plus toata viata ta ,ai baut si-ai mincat zdravan!
Ce faci, de ce tragi de barca?
Trebuie sa mori,tu faci umbra pàmintului degeaba!
Eu?
Pina acum voi oamenii ati mincat aprope tot pestele din ape,n-ati mincat cu ratiune!, multe dintre specii au disparut, acum a venit rindul pestilor sa va manince pe voi oamenii.
Da, da eu sunt tigan!
-Sa stii ca pestele nu face diferente intre oameni.
Da ,stiu ca nu face diferente,da mai bine vreau sa mor intr-o gara pustie,decit aici bolnav de pneumonie.
-Scumpa mea constiinta,daca ma scapi de-aici din marea asta de ape adinci,eu am sa ma fac un tigan cuminte,promit sà nu mai fur, sà nu mai joc alba- neagra,sa nu-mi mai insel nevasta,sa nu mai sparg case,promit minca-ti-as ca o sa maninc civilizat cu lingura si cu furculita,nu cu màna ca tiganii!
Doar un singur lucru sa ma lasi sa fac!
Care?
Sa joc barbut fà constiinto! farà barbut mai bine mor.
Tu stii cà eu am barbutul in singe?
Bine, asa sa fie.
Se trezii tiganul in caravana,linga nevasta si copii,si intreba nevasta.
Ce s-a intimplat fà ?
Cum am ajuns aici?
Politia,politia de paza ! te-au salvat cu elicopterul si de o saptamina dormi si vorbesti singur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu